Het laatste nieuws van “Aha! Die Jongens van Koning!”

November 2011:

De chauffeur / verhuizers van Koning hebben onlangs wederom een chauffeurstraining gevolgd.
Op het ANWB trainingscircuit te Lelystad hebben zij diverse proeven afgelegd.

Zo werd er in diverse vrachtwagens getraind op een spiegelgladde helling, slalom achteruit rijden
en een trekker-oplegger combinatie achteruit in een laaddok plaatsen.

De theorie is dezelfde dag ook weer bijgespijkerd.
Alle chauffeurs hebben de dag met goed gevolg doorlopen en zijn een getuigschrift rijker!

December 2010:

Veiligheid staat hoog in het vaandel bij verhuisbedrijf Koning. Zo zijn dit jaar onder alle verhuiswagens winterbanden gemonteerd. De normale vrachtwagenbanden zijn in principe voldoende, ook in Duitsland, waar de regelgeving strenger is dan in Nederland.

De voordelen van winterbanden zijn echter dermate groot, dat tot deze investering is besloten. In het winterse weer hebben ze ondertussen hun nut bewezen. Er is in huidige, witte en gladde december maand geen woning geweest, welke niet te bereiken was door onze verhuisauto’s.

Een verhuisploeg zat eind 2010, in het Ertzgebirge aan de grens met Tsjechië. De Autobahn was door veel sneeuw slecht begaanbaar. Hij werd zelfs geheel geblokkeerd, waardoor de verhuizers van ’s avonds 20.00 uur tot ’s nachts 03.00 uur noodgedwongen op de Autobahn moesten overnachten. Toen de weg weer open werd gesteld, zijn ze gewekt door de Feuerwehr.

De verhuisklant woonde in Rechenberg-Bienenmühle, in een straat welke maar liefst 14% omhoog liep!  Met een flinke vastgereden, gladde sneeuwlaag, onbereikbaar zonder winterbanden…

Zes dagen later moesten we een vakantiechalet in Zwitserland vol brengen. Op de Autobahn ter hoogte van Frankfurt was de weg zo glad, dat er her en der vrachtwagens waren geschaard of zelfs in de vangrail geeindigd waren.

In het zuiden van Zwitserland bevond onze bestemming zich in Champoussin op een hoogte van maar liefst 1600 meter.  Een week eerder viel hier 90 cm sneeuw. Nu was de toegangsweg naar het skidorp redelijk berijdbaar. De laatste kilometers viel er zoveel verse sneeuw, dat zelfs de winterbanden onvoldoende grip boden. Door sneeuwkettingen te monteren konden de verhuizers ook hier voor de deur parkeren!

November 2008:

De voltallige verhuisploegen hebben in Meppel een verkeersveiligheids training gehad. Op de slipbaan van het Nederlands Instituut voor Verkeersveiligheid
hebben de chauffeur / verhuizers in hun ‘eigen’ verhuiswagens geleerd te anticiperen op veranderende wegomstandigheden. Geen slipcursus, maar een cursus hoe te reageren wanneer de verhuiswagen in een slip is geraakt. Het theorie gedeelte was interessant, maar de praktijk was top!  Slippen met een verhuiswagen doe je niet iedere dag. Volgens het NIV is het veiliger een chauffeur te leren hoe je UIT een slip geraakt dan hoe je IN een slip geraakt. Hier zijn we het roerend mee eens. Alle verhuizers zijn geslaagd voor deze training en hebben een getuigschrift ontvangen.

Eind 2007 hebben wij een verhuisauto geleverd voor de film “Hoe overleef ik mezelf”, naar een boek van Francien Oomen. Voor de opnames moest plaatsnaam Veendam vervangen worden door Groningen. Hoofdrolspeelster verhuist in de film van Den Bosch naar Groningen. Het leek het castingbureau beter om Groningen op de verhuiswagen door te voeren.

Er hebben diverse opnames in de stad Groningen plaats gevonden, op de autoweg in de Noordoost Polder en in Haarlem. In het voorjaar zal de film in première gaan. Een leuk reclame object, want men verwacht een miljoenen publiek naar de bioscopen!

Vraag hier meer informatie aan.